Pieśni od serca – warsztaty śpiewu białego w Izdebniku k. Krakowa
KLIKNIJ I ZAPISZ SIĘ NA WARSZTATY!
Zapraszamy na wokalną przygodę w świat dawnych, wciąż aktualnych uczuć. Na spotkanie z pieśniami Słowian, dzięki którym otwierają się serca a dźwięki wypływają z najskrytszych miejsc.
Warsztaty śpiewu białego – Pieśni od serca
15-18 sierpnia 2024, Izdebnik k. Krakowa (gm. Lanckorona)
Dla kogo?
Warsztaty są adresowane do osób, które lubią śpiewać, lubią poznawać nowe pieśni, chciałyby rozwinąć swoje umiejętności głosowe i doświadczyć przyjemności śpiewu wspólnotowego. Nie ma wymagań co do posiadanych muzycznych doświadczeń, umiejętności czy wiedzy. Zapraszamy również osoby początkujące. Zapraszamy na warsztaty wyjazdowe, gdzie będzie można zanurzyć się w śpiewie w oderwaniu od codziennych spraw.
KOSZT UCZESTNICTWA: 1090 zł (program warsztatowy, obiady, zakwaterowanie w 2-,3-osobowych pokojach z łazienkami).
ZGŁOSZENIA do 5 sierpnia przez wypełnienie formularza
MIEJSCE: Gospodarstwo Agroturystycze „W Aroniach” Izdebnik, Dworska 138, 34-144 Izdebnik, gm. Lanckorona – 30 km od Krakowa. Dom otoczony lasami i polami, położony jest malowniczo na niewielkim wzgórzu z dala od drogi głównej.
Nazwa gospodarstwa „W Aroniach” pochodzi od plantacji krzewów aronii, które otaczają dom. Tysiące krzewów tworzy swoisty mikroklimat.
DOJAZD: Bezpośrednio busem z Krakowa do Izdebnika. Godziny odjazdu busów z Krakowa do Izdebnika: 15:15, 16:25, 17:25, 18:05, 18:40, 19:05, 19:55, 21:05, 21:55.
Busy MKTrans odjeżdżają z Krakowa z dworca autobusowego przy ul. Bosackiej (płyta dolna dworca). Jadą do Izdebnika ok. 50 minut. W Izdebniku wysiadamy na przystanku Izdebnik Merkury.
PROGRAM WARSZTATÓW:
Warsztaty śpiewu białego na bazie wielogłosowych pieśni lirycznych poruszających temat miłości. Z kilku obszarów słowiańszczyzny, wywodzące się z tradycyjnych społeczności. Pieśni liryczne dawały możliwość wyrażenia emocji i retrospekcji. Śpiewy te związane były ze sferą emocjonalną człowieka jako członka grupy, w której spędzał całe swoje życie. Tworzyły one poczucie silnej więzi grupowej oraz dawały możliwość jednostce pełnego zaistnienia w społeczności. Wykonywaniu śpiewów towarzyszyła atmosfera dużego emocjonalnego zaangażowania.
Czwartek
19:30-21:30 warsztaty
Piątek – Sobota
9:00 gimnastyka oddechowa wg metody Strielnikowej
11:00-13:00 warsztaty
13:30 obiad
16:30-18:30 warsztaty
20:00 spotkanie wieczorne
Niedziela
9:00 gimnastyka oddechowa wg metody Strielnikowej
10:30-12:30 warsztaty
13:00 obiad
14:00-15:30 warsztaty
Warsztaty weekendowe to pigułka intensywnej pracy nad techniką głosu białego (naturalna emisja głosu) w kontekście śpiewu wielogłosowego opartego na współpracy w grupie:
– aktywnym oddechem
– otwartym mocnym głosem
– świadomym kreowaniem barw dźwięku
– współbrzmieniem w wielogłosie
– śpiewem wspólnotowym
Warsztaty są prowadzone metodą pracy grupowej, angażującą uczestników w uczenie się przez własne doświadczenie w grupie, rozwijającą samoświadomość i postrzeganie głosu jako wyrazu osobowości człowieka a śpiewu wspólnotowego jako efektu współpracy w grupie.
IDEA WARSZTATÓW
Śpiew traktujemy jako proces psychofizyczny, nierozłącznie związany z człowiekiem jako całością.
Uważamy, że kluczem do śpiewania pełnym otwartym głosem jest połączenie rozluźnienia z koncentracją. W swojej pracy posługujemy się metodami aktywnymi angażujących uczestników w uczenie się przez własne doświadczenie w grupie – zakładamy, że taki sposób uczenia się jest najbardziej efektywny. Wierzymy, że śpiew jest umiejętnością dostępna dla każdego człowieka i że najwięcej satysfakcji daje śpiewanie w grupie – śpiewanie oparte na uważności i umiejętności współdziałania. Muzyka tradycyjna zakłada istnienie pewnej społeczności – nie jest nastawiona na kształcenie solistów, ale na budowanie więzi. Grupa skłócona – obojętnie czy jest to społeczność wioski czy międzynarodowa grupa warsztatowa – nie osiągnie nigdy należytego brzmienia. Harmonijny wielogłos jest więc tutaj czymś więcej niż tylko pokazem umiejętności muzycznych.
PROWADZĄCY – Witold Kozłowski
Spójrz, jakie to piękne. Przyłącz się do mnie i razem się tym delektujmy. (L.Buscaglia)
Od 25 lat prowadzę warsztaty śpiewu i pracy z głosem. Moi uczniowie są laureatami konkursów i festiwali, liderami zespołów muzycznych, instruktorami śpiewu. Specjalizuję się w naturalnej emisji głosu. Na co dzień prowadzę warsztaty w Fundacji OVO dla Kultury i Edukacji i jestem wokalistą zespołu OVO. Moja metoda pracy nad głosem była prezentowana m.in. w magazynie psychologicznym „Sens” (styczeń 2019) – „Głos odnaleziony w ciele. Czego dowiesz się o sobie podczas warsztatów ze śpiewu białego?”, na – Międzynarodowym Kongresie Psychiatria Medforum „Psychiatria traumy” w Wiśle (2022) „Rola muzyki tradycyjnej w psychiatrii”, – Konferencji Logopedycznej na Uniwersytecie Rzeszowskim (2012), – III Ogólnopolskiej Konferencji dla Pedagogów i Instruktorów „Animacja czasu wolnego dzieci i młodzieży – Wydobyć Siebie dla Siebie” (Gdańsk 2006) oraz opisana w książkach: – „Głos-język-komunikacja” (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego 2014), – „Animacja kultury. Metody. Działania. Inspiracje” (Warszawa 2005). Pracowałem jako konsultant wokalny dla wytwórni OPUS FILM, Cieszyńskiego Studia Teatralnego, Teatru Elipsa, Pilskiego Teatru Wirtualnego, zespołów folkowych Percival, Krzikopa, Vatra, Vidlunnia, Sudarynja, Tygiel Folk Banda, Pole Chońka, Drewno, Łysa Góra, Zespołu Regionalnego ISTEBNA, Sokotuchy, chóru Quasi Coro. Jako wokalista brałem udział w projektach Kapeli ze Wsi Warszawa i zespołu Żywiołak. Na zaproszenie Grzegorza Brala i Anny Zubrzycki w latach 1996-1998 uczestniczyłem w pracach nad powołaniem Teatru Pieśń Kozła oraz grałem w pierwszym spektaklu zespołu Pieśń Kozła – dytyramb. Prowadziłem warsztaty dla Fundacji Braci Golec, pracowników socjologii Uniwersytetu Łódzkiego i logopedów na Uniwersytecie Rzeszowskim. Współpracowałem z Galerią Sztuki Współczesnej BWA w Katowicach, Instytutem Rozwoju Osobistego EUPHONIA we Wrocławiu, Ośrodkiem Terapii i Rozwoju „Zakątek” w Radomsku, Centrum Kultury i Sztuki „Dwór Kossaków”. Brałem udział w wyprawach terenowych do Europy Wschodniej i na Bałkany. Współtworzyłem zespół Percival-OVO.
Kliknij i sprawdź opinie moich uczniów
WITOLD KOZŁOWSKI: Kiedy śpiewam pieśń białym głosem, czuję dźwięk fizycznie w ciele. To są wibracje, które czuję w kościach, plecach, uszach, nosie i czaszce. Jeśli znajdzie się kogoś, kto podobnych rzeczy szuka w śpiewie, to można spotkać się: pośpiewać i wymienić się wibracją. Tak naprawdę pieśni są bardziej dla śpiewaków niż dla słuchaczy. Znacznie większą frajdę ma osoba, która śpiewa, niż ta, która słucha. Po prostu działanie pieśni można poczuć dopiero wtedy, kiedy samemu zacznie się je śpiewać.
Więcej: w artykule-wywiadzie „Rozmawiać pieśnią„ kliknij