ludzie siedzący w kręgu

Regularne warsztaty śpiewu białego we Wrocławiu

  1. Informacje ogólne
  2. Program warsztatów
  3. Idea warsztatów
  4. Prowadzący
  5. Opinie uczestników warsztatów

KLIKNIJ I ZAPISZ SIĘ NA WARSZTATY!

W śpiewaniu to jest właśnie najprzyjemniejsze – śpiewać tylko z innymi, nigdy samemu, słyszeć, jak głosy splatają się, ocierają o siebie, dotykają raz szorstko, raz gładko, zbliżają się do siebie i opuszczają.
(Olga Tokarczuk: Ostatnie historie)

Regularne warsztaty śpiewu białego OVO we Wrocławiu
Wrocław – ul. Kościuszki 35E

środy 18:00-20:00
Terminy zajęć: 13 listopada 2024, 20 listopada, 27 listopada, 4 grudnia.


Dla kogo?

Warsztaty są adresowane do osób, które lubią śpiewać, lubią poznawać nowe pieśni, chciałyby rozwinąć swoje umiejętności głosowe i doświadczyć przyjemności śpiewu wspólnotowego. Nie ma wymagań co do posiadanych muzycznych doświadczeń, umiejętności czy wiedzy. Zapraszamy również osoby początkujące.

KOSZT UCZESTNICTWA: 395 zł (program warsztatowy – 4 cotygodniowe warsztaty)
ZGŁOSZENIA do 8 listopada przez wypełnienie formularza
MIEJSCE: ul. Kościuszki 35E we Wrocławiu
CZAS: Warsztaty odbywają się w środy w godz. 18:00-20:00.
Terminy zajęć: 13 listopada 2024, 20 listopada, 27 listopada, 4 grudnia.

PROGRAM WARSZTATÓW:
W programie: ćwiczenia oddechowo-emisyjne, rozgrzewka głosowa, nauka pieśni i improwizacji, prezentacje. Materiał muzyczny oraz ćwiczenia są dostosowane do potrzeb i możliwości uczestników.
Tematem do pracy są wielogłosowe pieśni z dawnych tradycji Słowian. Pieśni tradycyjne dawały możliwość wyrażenia emocji. Śpiewy te związane były ze sferą emocjonalną człowieka jako członka wspólnoty, w której spędzał całe swoje życie. Tworzyły one poczucie silnej więzi grupowej oraz dawały możliwość jednostce pełnego zaistnienia w społeczności. Wykonywaniu śpiewów towarzyszyła atmosfera dużego emocjonalnego zaangażowania. 

Cotygodniowe warsztaty dają możliwość regularnej pracy nad techniką głosu białego (naturalna emisja głosu) w kontekście śpiewu wielogłosowego opartego na współpracy w grupie:
– aktywnym oddechem,
– otwartym mocnym głosem,
– świadomym kreowaniem barw dźwięku,
– współbrzmieniem w wielogłosie,
– śpiewem wspólnotowym.

Warsztaty są prowadzone metodą pracy grupowej, angażującą uczestników w uczenie się przez własne doświadczenie w grupie, rozwijającą samoświadomość i postrzeganie głosu jako wyrazu osobowości człowieka a śpiewu wspólnotowego jako efektu współpracy w grupie.

IDEA WARSZTATÓW
Śpiew traktujemy jako proces psychofizyczny, nierozłącznie związany z człowiekiem jako całością.

Uważamy, że kluczem do śpiewania pełnym otwartym głosem jest połączenie rozluźnienia z koncentracją. W swojej pracy posługujemy się metodami aktywnymi angażujących uczestników w uczenie się przez własne doświadczenie w grupie – zakładamy, że taki sposób uczenia się jest najbardziej efektywny. Wierzymy, że śpiew jest umiejętnością dostępna dla każdego człowieka i że najwięcej satysfakcji daje śpiewanie w grupie – śpiewanie oparte na uważności i umiejętności współdziałania. Muzyka tradycyjna zakłada istnienie pewnej społeczności – nie jest nastawiona na kształcenie solistów, ale na budowanie więzi. Grupa skłócona – obojętnie czy jest to społeczność wioski czy międzynarodowa grupa warsztatowa – nie osiągnie nigdy należytego brzmienia. Harmonijny wielogłos jest więc tutaj czymś więcej niż tylko pokazem umiejętności muzycznych.

PROWADZĄCY Witold Kozłowski
Spójrz, jakie to piękne. Przyłącz się do mnie i razem się tym delektujmy. (L.Buscaglia)
Od 25 lat prowadzę warsztaty śpiewu i pracy z głosem. Moi uczniowie są laureatami konkursów i festiwali, liderami zespołów muzycznych, instruktorami śpiewu. Specjalizuję się w naturalnej emisji głosu. Na co dzień prowadzę warsztaty w Fundacji OVO dla Kultury i Edukacji i jestem wokalistą zespołu OVO. Moja metoda pracy nad głosem była prezentowana m.in. w magazynie psychologicznym „Sens” (styczeń 2019) – „Głos odnaleziony w ciele. Czego dowiesz się o sobie podczas warsztatów ze śpiewu białego?”, na – Międzynarodowym Kongresie Psychiatria Medforum „Psychiatria traumy” w Wiśle (2022) „Rola muzyki tradycyjnej w psychiatrii”, – Konferencji Logopedycznej na Uniwersytecie Rzeszowskim (2012), – III Ogólnopolskiej Konferencji dla Pedagogów i Instruktorów „Animacja czasu wolnego dzieci i młodzieży – Wydobyć Siebie dla Siebie” (Gdańsk 2006) oraz opisana w książkach: – „Głos-język-komunikacja” (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego 2014), – „Animacja kultury. Metody. Działania. Inspiracje” (Warszawa 2005). Pracowałem jako konsultant wokalny dla wytwórni OPUS FILM, Cieszyńskiego Studia Teatralnego, Akademickiego Chóru Politechniki Gdańskiej, Stowarzyszenia „Zjednoczenie Łemków”, Teatru Elipsa, Pilskiego Teatru Wirtualnego, zespołów folkowych Percival, Krzikopa, Vatra, Vidlunnia, Sudarynja, Tygiel Folk Banda, Pole Chońka, Drewno, Łysa Góra, Zespołu Regionalnego ISTEBNA, Sokotuchy, chóru Quasi Coro. Jako wokalista brałem udział w projektach Kapeli ze Wsi Warszawa i zespołu Żywiołak. Na zaproszenie Grzegorza Brala i Anny Zubrzycki w latach 1996-1998 uczestniczyłem w pracach nad powołaniem Teatru Pieśń Kozła oraz grałem w pierwszym spektaklu zespołu Pieśń Kozła – dytyramb. Prowadziłem warsztaty dla Fundacji Braci Golec, pracowników socjologii Uniwersytetu Łódzkiego i logopedów na Uniwersytecie Rzeszowskim. Współpracowałem z Galerią Sztuki Współczesnej BWA w Katowicach, Instytutem Rozwoju Osobistego EUPHONIA we Wrocławiu, Ośrodkiem Terapii i Rozwoju „Zakątek” w Radomsku, Centrum Kultury i Sztuki „Dwór Kossaków”. Brałem udział w wyprawach terenowych do Europy Wschodniej i na Bałkany. Współtworzyłem zespół Percival-OVO.

Kliknij i sprawdź opinie moich uczniów

WITOLD KOZŁOWSKI: Kiedy śpiewam pieśń białym głosem, czuję dźwięk fizycznie w ciele. To są wibracje, które czuję w kościach, plecach, uszach, nosie i czaszce. Jeśli znajdzie się kogoś, kto podobnych rzeczy szuka w śpiewie, to można spotkać się: pośpiewać i wymienić się wibracją. Tak naprawdę pieśni są bardziej dla śpiewaków niż dla słuchaczy. Znacznie większą frajdę ma osoba, która śpiewa, niż ta, która słucha. Po prostu działanie pieśni można poczuć dopiero wtedy, kiedy samemu zacznie się je śpiewać.
Więcej: w artykule-wywiadzie „Rozmawiać pieśnią kliknij