Witold Kozłowski – ur. 1972 r.
Spójrz, jakie to piękne. Przyłącz się do mnie i razem się tym delektujmy. (L.Buscaglia)
Instruktor emisji głosu i śpiewu białego z 25-letnim doświadczeniem. Jego uczniowie są laureatami konkursów i festiwali, liderami zespołów muzycznych, instruktorami śpiewu. Specjalizuje się w naturalnej emisji głosu.
Kliknij i sprawdź opinie jego uczniów.
Współtwórca zespołu OVO wykonującego wielogłosowe pieśni słowiańskie i Fundacji OVO dla Kultury i Edukacji. Pracował jako konsultant wokalny dla wytwórni OPUS FILM, Cieszyńskiego Studia Teatralnego, Pilskiego Teatru Wirtualnego, Teatru Elipsa, zespołów folkowych Percival, Krzikopa, Vatra, Tygiel Folk Banda, Pole Chońka, Vidlunnia, Sudarynja, Drewno, Łysa Góra, Zespołu Regionalnego Istebna, Sokotuchy, chóru Quasi Coro, Drużyny Grodu Trzygłowa (Triglav). Jako wokalista brał udział w projektach muzycznych zespołów Żywiołak, Kapela ze Wsi Warszawa. Współtworzył zespół Percival-OVO. W 2010 r. jego wykonanie pieśni dziadowskiej zostało opublikowane w podręczniku do muzyki dla szkół podstawowych. Prowadził warsztaty wokalne dla Fundacji Braci Golec, dla pracowników socjologii Uniwersytetu Łódzkiego, dziennikarstwa na SWPS, logopedów na Uniwersytecie Rzeszowskim. Łączy techniki śpiewu archaicznego ze współczesną wiedzą na temat emisji głosu oraz doświadczeniami pracy teatralnej (w latach studenckich działał w Teatrze Pantomimy „Gest”, w latach 1996-2000 pracował jako aktor i instruktor teatralny w Stowarzyszeniu TEART, w latach 1996-1998 na zaproszenie Grzegorza Brala i Anny Zubrzycki uczestniczył w pracach nad powołaniem Teatru Pieśń Kozła oraz grał w pierwszym spektaklu zespołu Pieśń Kozła – dytyramb.
Jego metoda pracy nad głosem była prezentowana na – Konferencji Logopedycznej na Uniwersytecie Rzeszowskim (2012), – Międzynarodowym Kongresie Psychiatria Medforum „Psychiatria traumy” w Wiśle (2022) „Rola muzyki tradycyjnej w psychiatrii”, III Ogólnopolskiej Konferencji dla Pedagogów i Instruktorów „Animacja czasu wolnego dzieci i młodzieży – Wydobyć Siebie dla Siebie” (Gdańsk 2006), opublikowana w książce „Animacja kultury. Metody . Działania. Inspiracje” (Warszawa 2005) oraz w magazynie psychologicznym „Sens” (styczeń 2019) – „Głos odnaleziony w ciele. Czego dowiesz się o sobie podczas warsztatów ze śpiewu białego?”.
Jego pasją jest koronczarstwo i krywulka. Swoje rękodzieło wystawiał m.in. na ogólnopolskim Festiwalu Haftu, Koronki i Rękodzieła (Łódź 2006), na Festiwalu Polskiego Radia „Nowa Tradycja” w Warszawie (2006, 2007) oraz w trakcie autorskiej wystawy „Nitka Witka” (Łódż 2007), konferencji „Hand Made in Poland” (Poznań 2011). Współpracował z pismem „Moje Robótki” publikującym jego autorskie wzory koronek. Kliknij i zobacz strona z jego pracami.
Twórca kolekcji instrumentów etnicznych, które zbiera od wielu lat w czasie swych podróży i wypraw terenowych po zapomnianych zakątkach Europy.
Jako autor projektu „Spotkania z Kulturą Muzyczną Słowian” został uhonorowany nagrodą specjalną przez Gminę Wrocław
Dyplomowany instruktor emisji głosu i trener Fundacji OVO. Specjalizuje się w naturalnej emisji głosu. Autorka publikacji „Głos – Twoje narzędzie pracy i ekspresji”. Współautorka książki „Głos – język – komunikacja” (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego 2014), gdzie opisała techniki usprawniające emisję głosu, w tym gimnastykę oddechową A.Strielnikowej. Wokalistka zespołu OVO, gdzie od 1997 r. zajmuje się praktycznymi aspektami techniki śpiewu białego w tradycyjnej muzyce wokalnej Środkowo-Wschodniej Słowiańszczyzny. Od urodzenia mieszka na Dolnym Śląsku, od 1993 r. we Wrocławiu. Jej dziadkowie przybyli na Ziemie Odzyskane z Kresów – terenów obecnej Ukrainy i Białorusi.
Ukończyła Szkołę Trenerów BAZA 2005 w Krakowie (roczny kurs umiejętności pracy metodą psychologicznego treningu grupowego), prowadzoną przez superwizora Polskiego Towarzystwa Psychologicznego w zakresie treningu edukacyjnego (Zdzisława Kuśnierza).
Absolwentka Filologii Polskiej na Uniwersytecie Wrocławskim (autorka publikacji w Pracach Literackich „Refleksy realizmu magicznego w Kulce z chleba Jana Jakuba Kolskiego”, wyd. UWr 2002), gdzie w latach 1999-2001 prowadziła zajęcia ze studentami z literatury współczesnej. Posiada specjalizację pedagogiczną.
Absolwentka Podyplomowych Studiów Emisji Głosu na Uniwersytecie Wrocławskim (m.in. zajęcia z Bogumiłą Toczyską z Trójmiasta, Barbarą Michałowską-Rozhin z Lublina).
Prowadziła warsztaty i wykłady w ramach konferencji logopedycznych na Uniwersytecie Rzeszowskim („Naturalna emisja głosu – techniki i metody pracy”, „Gimnastyka oddechowa wg metody A. Strielnikowej w pracy nad emisją głosu”): 2012 i 2013 „Dni Głosu”, 2017 „A niech gadają! – logopeda w obliczu emocji dziecka (mutyzm, jąkanie, zespół Aspergera)”.
Wywiad z Marzeną Motyl „Biały śpiew ma wiele barw” kliknij