Wojna postu z karnawałem - warsztaty śpiewu białego

Wojna postu z karnawałem – warsztaty śpiewu białego

  1. Informacje ogólne
  2. Program warsztatów
  3. Filozofia warsztatów.
  4. Prowadzący

KLIKNIJ I ZAPISZ SIĘ NA WARSZTATY!

Bóg miłuje dobrych śpiewaków. Głosy ich i głos lutni przenikają serca ludzi, budzą drogie wspomnienia i dają zapomnieć nie jedną żałość i niejedną przewinę.
Dzieje Tristana i Izoldy

 

Warsztaty śpiewu białego – Wojna postu z karnawałem

21-23 lutego 2014, Sierpnica (Góry Sowie)

Dla kogo?
Warsztaty są adresowane do osób, które lubią śpiewać, lubią poznawać nowe pieśni, chciałyby rozwinąć swoje umiejętności głosowe i doświadczyć przyjemności śpiewu wspólnotowego. Nie ma wymagań co do posiadanych muzycznych doświadczeń, umiejętności czy wiedzy. Zapraszamy również osoby z dziećmi (zapewniamy opiekę dzieciom w czasie warsztatów).

KOSZT UCZESTNICTWA: 330 zł (program warsztatowy, obiady, zakwaterowanie w 2-,3-osobowych pokojach z łazienkami). Opłata za dziecko (zakwaterowanie, obiady – pół porcji, opieka): 185 zł.
ZGŁOSZENIA przez wypełnienie formularza
MIEJSCE: Sierpnica (Góry Sowie), obok – podziemne miasto Osówka
DOJAZD: z Wrocławia do Wałbrzycha pociągiem lub autobusem, z Wałbrzycha do Sierpnicy busem (istnieje możliwość podwiezienia samochodem lub zorganizowania busa dla grupy osób o konkretnej godzinie w Wałbrzychu)

Wyświetl większą mapę

PROGRAM WARSZTATÓW:
W programie: ćwiczenia oddechowo-emisyjne, rozgrzewka głosowa, nauka pieśni, filmy i prezentacje. Materiał muzyczny oraz ćwiczenia są dostosowane do potrzeb i możliwości uczestników.
Tematem do pracy są pieśni słowiańskie, wielogłosowe pieśni o charakterze żartobliwym poruszające tematy ważne i błahe z dużym dystansem i poczuciem humoruTo, co przyziemne i proste łączy się w nich z tym, co wzniosłe i wysublimowane. Śpiewy te związane były ze sferą społeczną człowieka i jego potrzebą bycia członkiem tradycyjnej wspólnoty. Wykonywaniu śpiewów towarzyszyła atmosfera radości i emocjonalnego odreagowania.

Piątek
18:00-20:30 warsztaty

Sobota
8:30 gimnatyka oddechowa wg metody Strielnikowej
10:00-13:00 warsztaty
13:30 obiad
15:00-18:00 warsztaty
20:00 filmy, prezentacje

Niedziela
8:30 gimnastyka oddechowa wg metody Strielnikowej
10:00-12:30 warsztaty
13:00 obiad
14:00-15:30 warsztaty

 

Warsztaty weekendowe to pigułka intensywnej pracy nad techniką głosu białego (naturalna emisja głosu) w kontekście śpiewu wielogłosowego opartego na współpracy w grupie:

– aktywnym oddechem

– otwartym mocnym głosem

– świadomym kreowaniem barw dźwięku

– współbrzmieniem w wielogłosie

– śpiewem wspólnotowym

Warsztaty są prowadzone metodą pracy grupowej, angażującą uczestników w uczenie się przez własne doświadczenie w grupie, rozwijającą samoświadomość i postrzeganie głosu jako wyrazu osobowości człowieka a śpiewu wspólnotowego jako efektu współpracy w grupie.

Każda część cyklu (złożonego z poszczególnych warsztatów weekendowych) jest odrębna całością poświęconą innemu tematowi związanemu ze śpiewem tradycyjnym. Tematy te są pretekstem do pracy nad techniką śpiewu białego (jasnym otwartym głosem) i pracą w grupie nad wielogłosem.

FILOZOFIA WARSZTATÓW
Śpiew traktujemy jako proces psychofizyczny, nierozłącznie związany z człowiekiem jako całością.

Uważamy, że kluczem do śpiewania pełnym otwartym głosem jest połączenie rozluźnienia z koncentracją. W swojej pracy posługujemy się metodami aktywnymi angażujących uczestników w uczenie się przez własne doświadczenie w grupie – zakładamy, że taki sposób uczenia się jest najbardziej efektywny. Wierzymy, że śpiew jest umiejętnością dostępna dla każdego człowieka i że najwięcej satysfakcji daje śpiewanie w grupie – śpiewanie oparte na uważności i umiejętności współdziałania. Muzyka tradycyjna zakłada istnienie pewnej społeczności – nie jest nastawiona na kształcenie solistów, ale na budowanie więzi. Grupa skłócona – obojętnie czy jest to społeczność wioski czy międzynarodowa grupa warsztatowa – nie osiągnie nigdy należytego brzmienia. Harmonijny wielogłos jest więc tutaj czymś więcej niż tylko pokazem umiejętności muzycznych.

PROWADZĄCY

m.koch image 0221 Witold Kozłowski
Ur. w 1972 r. Instruktor pracy z głosem i śpiewu białego Fundacji OVO. Twórca zespołu OVO. Posiada 17-letnie doświadczenie w prowadzeniu warsztatów śpiewu białego i pracy z głosem. Specjalizuje się w naturalnej emisji głosu. Pracował jako konsultant wokalny dla wytwórni OPUS FILM, Cieszyńskiego Studia Teatralnego, Pilskiego Teatru Wirtualnego, zespołów folkowych Vidlunnia, Tygiel Folk Banda, Pole Chońka, Zespołu Regionalnego ISTEBNA. Jako wokalista brał udział w projektach Kapeli ze Wsi Warszawa i zespołu Żywiołak. Prowadził warsztaty dla Fundacji Braci Golec, pracowników socjologii Uniwersytetu Łódzkiego i logopedów na Uniwersytecie Rzeszowskim. Współpracuje z Ośrodkiem Terapii i Rozwoju „Zakątek” w Radomsku. Występował w Teatrze Pieśń Kozła. Stale współpracuje z Muzeum Etnograficznym we Wrocławiu. Inicjator wypraw do Europy Wschodniej i na Bałkany. Jego autorska metoda pracy nad głosem była prezentowana na III Ogólnopolskiej Konferencji dla Pedagogów i Instruktorów „Animacja czasu wolnego dzieci i młodzieży – Wydobyć Siebie dla Siebie” (Gdańsk 2006) oraz opublikowana w książce „Animacja kultury. Metody. Działania. Inspiracje” (Warszawa 2005).

WITOLD KOZŁOWSKI: Kiedy śpiewam pieśń białym głosem, czuję dźwięk fizycznie w ciele. To są wibracje, które czuję w kościach, plecach, uszach, nosie i czaszce. Jeśli znajdzie się kogoś, kto podobnych rzeczy szuka w śpiewie, to można spotkać się: pośpiewać i wymienić się wibracją. Tak naprawdę pieśni są bardziej dla śpiewaków niż dla słuchaczy. Znacznie większą frajdę ma osoba, która śpiewa, niż ta, która słucha. Po prostu działanie pieśni można poczuć dopiero wtedy, kiedy samemu zacznie się je śpiewać.
Więcej: w artykule-wywiadzie „Rozmawiać pieśnią kliknij