Własnym głosem - warsztaty we Wrocławiu

Własnym głosem – warsztaty we Wrocławiu

  1. Informacje ogólne
  2. Program warsztatów
  3. Idea warsztatów. Prowadzący

KLIKNIJ I ZAPISZ SIĘ NA WARSZTATY!

Jeśli umiesz mówić – możesz śpiewać. Jeśli umiesz chodzić – możesz tańczyć. (przysłowie z Zimbabwe)

 

Weekendowe warsztaty śpiewu – Własnym Głosem

27-28 września 2014, Wrocław
sobota-niedziela

Dla kogo?

Warsztaty są przeznaczone dla osób, które lubią śpiewać (lub chcą zacząć śpiewać), lubią poznawać nowe pieśni, chciałyby rozwinąć swoje umiejętności głosowe i doświadczyć przyjemności śpiewu wspólnotowego. Nie ma wymagań co do posiadanych muzycznych doświadczeń, umiejętności czy wiedzy.

KOSZT UCZESTNICTWA: 215 zł (program warsztatowy)
ZGŁOSZENIA przez wypełnienie formularza
MIEJSCE: Wrocław – ścisłe centrum miasta, niedaleko Rynku Wrocławskiego (Dom Spotkań im. Angelusa Silesiusa, ul. Stysia 16a)

PROGRAM WARSZTATÓW:
W programie 10 godzin warsztatów (5 godzin dziennie): ćwiczenia oddechowo-emisyjne, rozgrzewka głosowa, nauka pieśni wielogłosowych. Materiał muzyczny oraz ćwiczenia są dostosowane do potrzeb i możliwości uczestników.

Sobota
12:00-14:30 warsztaty
14:30-15:30 przerwa
15:30-18:00 warsztaty

Niedziela
10:00-12:30 warsztaty
12:30-13:30 przerwa
13:30-16:00 warsztaty

 

Warsztaty weekendowe to pigułka intensywnej pracy nad techniką głosu białego (naturalna emisja głosu) w kontekście śpiewu wielogłosowego opartego na współpracy w grupie:

– aktywnym oddechem

– otwartym mocnym głosem

– świadomym kreowaniem barw dźwięku

– współbrzmieniem w wielogłosie

– śpiewem wspólnotowym

Warsztaty są prowadzone metodą pracy grupowej, angażującą uczestników w uczenie się przez własne doświadczenie w grupie, rozwijającą samoświadomość i postrzeganie głosu jako wyrazu osobowości człowieka a śpiewu wspólnotowego jako efektu współpracy w grupie.

IDEA WARSZTATÓW
Śpiew traktujemy jako proces psychofizyczny, nierozłącznie związany z człowiekiem jako całością.
Uważamy, że kluczem do śpiewania pełnym otwartym głosem jest połączenie rozluźnienia z koncentracją. W swojej pracy posługujemy się metodami aktywnymi angażujących uczestników w uczenie się przez własne doświadczenie w grupie – zakładamy, że taki sposób uczenia się jest najbardziej efektywny. Wierzymy, że śpiew jest umiejętnością dostępna dla każdego człowieka i że najwięcej satysfakcji daje śpiewanie w grupie – śpiewanie oparte na uważności i umiejętności współdziałania. Muzyka tradycyjna zakłada istnienie pewnej społeczności – nie jest nastawiona na kształcenie solistów, ale na budowanie więzi. Grupa skłócona – obojętnie czy jest to społeczność wioski czy międzynarodowa grupa warsztatowa – nie osiągnie nigdy należytego brzmienia. Harmonijny wielogłos jest więc tutaj czymś więcej niż tylko pokazem umiejętności muzycznych.

 

m.koch image 0221Prowadzący: Witold Kozłowski
Ur. w 1972 r. Instruktor pracy z głosem i śpiewu białego Fundacji OVO. Twórca zespołu OVO. Posiada 17-letnie doświadczenie w prowadzeniu warsztatów śpiewu białego i pracy z głosem. Specjalizuje się w naturalnej emisji głosu. Pracował jako konsultant wokalny dla wytwórni OPUS FILM, Cieszyńskiego Studia Teatralnego, Pilskiego Teatru Wirtualnego, zespołów folkowych Vidlunnia, Tygiel Folk Banda, Pole Chońka, Zespołu Regionalnego ISTEBNA. Jako wokalista brał udział w projektach Kapeli ze Wsi Warszawa i zespołu Żywiołak. Prowadził warsztaty dla Fundacji Braci Golec, pracowników socjologii Uniwersytetu Łódzkiego i logopedów na Uniwersytecie Rzeszowskim. Współpracuje z Ośrodkiem Terapii i Rozwoju „Zakątek” w Radomsku. Występował w Teatrze Pieśń Kozła w latach 1996-1998 (spektakl „Dytyramb”). Stale współpracuje z Muzeum Etnograficznym we Wrocławiu. Inicjator wypraw do Europy Wschodniej i na Bałkany. Jego autorska metoda pracy nad głosem była prezentowana na III Ogólnopolskiej Konferencji dla Pedagogów i Instruktorów „Animacja czasu wolnego dzieci i młodzieży – Wydobyć Siebie dla Siebie” (Gdańsk 2006) oraz opublikowana w książce „Animacja kultury. Metody. Działania. Inspiracje” (Warszawa 2005).

WITOLD KOZŁOWSKI: Kiedy śpiewam pieśń białym głosem, czuję dźwięk fizycznie w ciele. To są wibracje, które czuję w kościach, plecach, uszach, nosie i czaszce. Jeśli znajdzie się kogoś, kto podobnych rzeczy szuka w śpiewie, to można spotkać się: pośpiewać i wymienić się wibracją. Tak naprawdę pieśni są bardziej dla śpiewaków niż dla słuchaczy. Znacznie większą frajdę ma osoba, która śpiewa, niż ta, która słucha. Po prostu działanie pieśni można poczuć dopiero wtedy, kiedy samemu zacznie się je śpiewać.
Więcej: w artykule-wywiadzie „Rozmawiać pieśnią kliknij