szyb kopalniany

Warsztaty śpiewu białego w Katowicach

  1. Informacje ogólne
  2. Program warsztatów
  3. Idea warsztatów.
  4. Prowadzący
  5. Opinie uczestników warsztatów

KLIKNIJ I ZAPISZ SIĘ NA WARSZTATY!

Jeżeli śpiewam (…), to tylko by dowieść, że kiedy muzyka weszła w czyjeś życie, brak dobrego głosu nie ma znaczenia.
Kiedy śpiewamy jedynie dlatego, że mamy dźwięczny głos, umniejsza to wartości pieśni.”
– Rabindranath Tagore (z książki „Dom i świat”)

Weekendowe warsztaty śpiewu białego w Katowicach

 28-29 stycznia 2023, Katowice
sobota-niedziela

Dla kogo?

Warsztaty są przeznaczone dla osób, które lubią śpiewać (lub chcą zacząć śpiewać), lubią poznawać nowe pieśni, chciałyby rozwinąć swoje umiejętności głosowe i doświadczyć przyjemności śpiewu wspólnotowego. Nie ma wymagań co do posiadanych muzycznych doświadczeń, umiejętności czy wiedzy.

KOSZT UCZESTNICTWA: 395 zł (program warsztatowy)
ZGŁOSZENIA do 19 stycznia 2023 przez wypełnienie formularza
MIEJSCE: pl. Grunwaldzki 8/25 w Katowicach

PROGRAM WARSZTATÓW:
W programie: ćwiczenia oddechowo-emisyjne, rozgrzewka głosowa, nauka pieśni wielogłosowych. Materiał muzyczny oraz ćwiczenia są dostosowane do potrzeb i możliwości uczestników.
Tematem do pracy są wielogłosowe pieśni słowiańskie. Śpiewy te związane były ze sferą społeczną człowieka jako członka grupy, w której spędzał całe swoje życie. Tworzyły one poczucie silnej więzi grupowej oraz dawały możliwość pełnego zaistnienia w społeczności. Wykonywaniu śpiewów towarzyszyła atmosfera radosnej podniosłości i dużego emocjonalnego zaangażowania.

Sobota
13:00-15:30 warsztaty
15:30-17:00 przerwa
17:00-19:30 warsztaty

Niedziela
10:00-12:30 warsztaty
12:30-14:00 przerwa
14:00-16:30 warsztaty

 

Warsztaty weekendowe to pigułka intensywnej pracy nad techniką głosu białego (naturalna emisja głosu) w kontekście śpiewu wielogłosowego opartego na współpracy w grupie:

– aktywnym oddechem
– otwartym mocnym głosem
– świadomym kreowaniem barw dźwięku
– współbrzmieniem w wielogłosie
– śpiewem wspólnotowym

Warsztaty są prowadzone metodą pracy grupowej, angażującą uczestników w uczenie się przez własne doświadczenie w grupie, rozwijającą samoświadomość i postrzeganie głosu jako wyrazu osobowości człowieka a śpiewu wspólnotowego jako efektu współpracy w grupie.

IDEA WARSZTATÓW
Śpiew traktujemy jako proces psychofizyczny, nierozłącznie związany z człowiekiem jako całością.

Uważamy, że kluczem do śpiewania pełnym otwartym głosem jest połączenie rozluźnienia z koncentracją. W swojej pracy posługujemy się metodami aktywnymi angażującymi uczestników w uczenie się przez własne doświadczenie w grupie – zakładamy, że taki sposób uczenia się jest najbardziej efektywny. Wierzymy, że śpiew jest umiejętnością dostępna dla każdego człowieka i że najwięcej satysfakcji daje śpiewanie w grupie – śpiewanie oparte na uważności i umiejętności współdziałania. Muzyka tradycyjna zakłada istnienie pewnej społeczności – nie jest nastawiona na kształcenie solistów, ale na budowanie więzi. Grupa skłócona – obojętnie czy jest to społeczność wioski czy międzynarodowa grupa warsztatowa – nie osiągnie nigdy należytego brzmienia. Harmonijny wielogłos jest więc tutaj czymś więcej niż tylko pokazem umiejętności muzycznych.

PROWADZĄCY
Witold Kozłowski
Spójrz, jakie to piękne. Przyłącz się do mnie i razem się tym delektujmy. (L.Buscaglia)
Od 25 lat prowadzę warsztaty śpiewu i pracy z głosem. Moi uczniowie są laureatami konkursów i festiwali, liderami zespołów muzycznych, instruktorami śpiewu. Specjalizuję się w naturalnej emisji głosu. Na co dzień prowadzę warsztaty w Fundacji OVO dla Kultury i Edukacji i jestem wokalistą zespołu OVO. Moja metoda pracy nad głosem była prezentowana m.in. w magazynie psychologicznym „Sens” (styczeń 2019) – „Głos odnaleziony w ciele. Czego dowiesz się o sobie podczas warsztatów ze śpiewu białego?”, na – Międzynarodowym Kongresie Psychiatria Medforum „Psychiatria traumy” w Wiśle (2022) „Rola muzyki tradycyjnej w psychiatrii”, – Konferencji Logopedycznej na Uniwersytecie Rzeszowskim (2012), – III Ogólnopolskiej Konferencji dla Pedagogów i Instruktorów „Animacja czasu wolnego dzieci i młodzieży – Wydobyć Siebie dla Siebie” (Gdańsk 2006) oraz opisana w książkach: – „Głos-język-komunikacja” (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego 2014), – „Animacja kultury. Metody. Działania. Inspiracje” (Warszawa 2005). Pracowałem jako konsultant wokalny dla wytwórni OPUS FILM, Cieszyńskiego Studia Teatralnego, Teatru Elipsa, Pilskiego Teatru Wirtualnego, zespołów folkowych Percival, Krzikopa, Vatra, Vidlunnia, Sudarynja, Tygiel Folk Banda, Pole Chońka, Drewno, Łysa Góra, Zespołu Regionalnego ISTEBNA, Sokotuchy, chóru Quasi Coro. Jako wokalista brałem udział w projektach Kapeli ze Wsi Warszawa i zespołu Żywiołak. Na zaproszenie Grzegorza Brala i Anny Zubrzycki w latach 1996-1998 uczestniczyłem w pracach nad powołaniem Teatru Pieśń Kozła oraz grałem w pierwszym spektaklu zespołu Pieśń Kozła – dytyramb. Prowadziłem warsztaty dla Fundacji Braci Golec, pracowników socjologii Uniwersytetu Łódzkiego i logopedów na Uniwersytecie Rzeszowskim. Współpracowałem z Galerią Sztuki Współczesnej BWA w Katowicach, Instytutem Rozwoju Osobistego EUPHONIA we Wrocławiu, Ośrodkiem Terapii i Rozwoju „Zakątek” w Radomsku, Centrum Kultury i Sztuki „Dwór Kossaków”. Brałem udział w wyprawach terenowych do Europy Wschodniej i na Bałkany. Współtworzyłem zespół Percival-OVO.

 

Kliknij i sprawdź opinie moich uczniów

WITOLD KOZŁOWSKI: Kiedy śpiewam pieśń białym głosem, czuję dźwięk fizycznie w ciele. To są wibracje, które czuję w kościach, plecach, uszach, nosie i czaszce. Jeśli znajdzie się kogoś, kto podobnych rzeczy szuka w śpiewie, to można spotkać się: pośpiewać i wymienić się wibracją. Tak naprawdę pieśni są bardziej dla śpiewaków niż dla słuchaczy. Znacznie większą frajdę ma osoba, która śpiewa, niż ta, która słucha. Po prostu działanie pieśni można poczuć dopiero wtedy, kiedy samemu zacznie się je śpiewać.
Więcej: w artykule-wywiadzie „Rozmawiać pieśnią kliknij